GP-2 - Uzyskanie Patronatu Prezydenta Miasta Torunia nad organizowaną imprezą / wydarzeniem
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sport, rekreacja, turystyka, promocja |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Gabinet Prezydenta |
Jednostka prowadząca sprawę:
Gabinet Prezydenta Miasta
adres: ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń
telefon: 56 611 87 47
e-mail: gp@um.torun.pl
I. Podstawa prawna:
- art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm. );
- Zarządzenie nr 53 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 24.02.2025 r. w sprawie przyznawania patronatu Prezydenta Miasta Torunia
II. Wymagane dokumenty:
- Wniosek zainteresowanego o przyznanie patronatu złożony na stosownym formularzu (zgodnie z Zarządzeniem PMT 53/2025), który należy złożyć co najmniej 30 dni przed datą rozpoczęcia imprezy lub wydarzenia.
III. Opłaty:
- Nie pobiera się
IV. Termin odpowiedzi:
- Odpowiedź pisemna do 30-dni w formie pisemnej (pdf/ skan dokumentu) - za pośrednictwem poczty elektronicznej
V. Jednostka odpowiedzialna
Gabinet Prezydenta Miasta, Referat Reprezentacji i Współpracy Zewnętrznej
Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8
tel. 56 611 86 17
VI. Tryb odwoławczy:
- Nie pobiera się
VII. Uwagi:
Wniosek można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub mailowej (gp@um.torun.pl).
Podstawowe zasady przyznawania patronatu (zgodnie z Zarządzeniem PMT 53/2025):
- Prezydent Miasta Torunia, zwany dalej „Prezydentem”, może przyznać patronat jako wyróżnienie podkreślające szczególny charakter imprez, wydarzeń, inicjatyw, zwanych dalej „przedsięwzięciami”, organizowanych na terenie Gminy Miasta Toruń, zwanej dalej „Gminą”, które mają istotne znaczenie dla mieszkańców, wzbogacają społeczne życie miasta, służą propagowaniu godnych poparcia idei lub przyczyniają się do promocji Gminy oraz kształtowania jej pozytywnego wizerunku.
- Patronatem Prezydenta mogą być objęte przedsięwzięcia, które posiadają zasięg, rangę i znaczenie międzynarodowe, ogólnopolskie, regionalne lub miejskie.