Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

WKiDG 1.24 - Zgłoszenie zbycia pojazdu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy pojazdy, dowody rejestracyjne, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Komunikacji i Działalności Gospodarczej

Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Działalności Gospodarczej
Referat: Ewidencji Pojazdów
Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 25, 87-100, Toruń 
Telefon: 56 611 88 50 

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Komunikacji i Działalności Gospodarczej - Referat Ewidencji Pojazdów
Toruń, ul. Wały Gen. Sikorskiego 25
tel. 56 611 86 95

Zawiadomienie o zbyciu pojazdu można złożyć pisemnie poprzez doręczenie pisma:

osobiście
w Wydziale Komunikacji i Działalności Gospodarczej przy ul. Wały gen. Sikorskiego 25 (pokój nr 12 w godzinach od 9.00 do 15.30 lub sekretariat w godzinach od 7.30 do 9.00) albo w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miasta Torunia w Galerii Copernicus przy Żółkiewskiego 15 bez konieczności umawiania wizyty:

za pośrednictwem operatora pocztowego
lub

elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

UWAGA !

Zbycie pojazdu należy zgłosić do Urzędu w ciągu 30 dni, licząc od dnia podpisania umowy sprzedaży. W przypadku niedotrzymania terminu zbycia pojazdu, Urząd będzie zobowiązany do nałożenia kary pieniężnej w wysokości 250 zł. Do zgłoszenia zbycia należy dołączyć kserokopię umowy lub faktury.


Podstawa prawna
- Art. 78 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym  (t.j. Dz. U. z 2023 r. , poz. 1047 z późn. zm.)
- §17 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów  (Dz. U. z 2024r., poz.1709)
- Art. 311.ust.1 ustawy z dnia 31 marca 2020r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw do dnia 21 grudnia 2020r.   - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024r., poz. 572)

Dokumenty od wnioskodawcy
- Wniosek według załączonego wzoru
- Oryginał dokumentu lub dokumentów, na podstawie którego/ych nastąpiło  zbycie pojazdu
- Dowód osobisty - przy stawiennictwie osobistym

Wymagane opłaty
bez opłat

Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku, pod warunkiem kompletności dokumentów.

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

Uwagi
Wniosek można złożyć osobiście w Wydziale pokój nr 12 lub w Punkcie Informacyjnym UMT w CH Copernicus.

Załączniki

Powiadom znajomego