Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

WKiDG 1.1 - Przerejestrowanie pojazdu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy pojazdy, dowody rejestracyjne, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Komunikacji i Działalności Gospodarczej

Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Działalności Gospodarczej
Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 25, 87-100 Toruń ;                                   
sala operacyjna na I piętrze
Telefon: 56 611 88 50 - sekretariat, 56 611 88 68, 56 611 88 71.

W Wydziale Komunikacji i Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Torunia został uruchomiony sms-owy system umawiania wizyt dotyczących spraw związanych z rejestracją pojazdów, a więc samej rejestracji, wymiany dowodu rejestracyjnego, dokonania zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym, uzyskania wtórnika dowodu rejestracyjnego.

System nosi nazwę MOJE AUTO SMS i polega na wysłaniu na numer

                                                                 799 448 018

wiadomości SMS  z danymi pojazdu, którego ma dotyczyć wizyta w WKiDG. 

W wiadomości SMS należy podać wyłącznie:

  • numer rejestracyjny pojazdu - zarejestrowanego na terytorium RP;
  • numer VIN pojazdu, w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy.

    Po wysłaniu wiadomości SMS z numerem rejestracyjny lub numerem VIN pojazdu, klient otrzyma wiadomość SMS potwierdzającą przyjęcie zgłoszenia.

    Pracownik Urzędu Miasta Torunia w ciągu 3 dni roboczych od dnia wysłania zgłoszenia, w godzinach między 9:00 a 17:00 skontaktuje się telefonicznie z klientem, w celu wyznaczenia terminu wizyty w Wydziale. Rozmowy są rejestrowane w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług.
    W przypadku wydłużenia terminu pierwszego kontaktu, klient otrzyma wiadomość SMS, z informacją o przewidywanym terminie kontaktu.

    Podczas rozmowy telefonicznej pracownik Urzędu Miasta Torunia pobiera od zgłaszającego imię i nazwisko w celu dokończenia procesu rejestracji. Po ustaleniu terminu wizyty klient otrzymuje wiadomość SMS, w której potwierdzany jest termin oraz miejsce wizyty. Klient otrzyma również link z opisem procedury rejestracji pojazdu.

    W przypadku dwóch nieskutecznych prób kontaktu (klient nie odbierze), osoba ta otrzyma za pośrednictwem wiadomość SMS informację o przeprowadzonych próbach i informację o terminie kolejnej, ostatniej próby kontaktu telefonicznego. Jeśli po wyczerpaniu powyższej ścieżki postępowania klient nie odbierze telefonu, pracownik Urzędu Miasta Torunia wyznaczy termin na realizację sprawy, który zostanie wysłany do klienta w formie wiadomości SMS. Klient zobowiązany jest do potwierdzenia w przeciągu 24 h wyznaczonego terminu wizyty, zgodnie z instrukcją wskazaną w wiadomości SMS. Po potwierdzeniu wizyty, klient otrzymuje wiadomość SMS z potwierdzeniem terminu wizyty. W przypadku niepotwierdzenia w przeciągu 24 h terminu wizyty, klient otrzyma wiadomość SMS z informacją o braku potwierdzenia wizyty oraz anulacji zgłoszenia. 

    Umówiona wizyta dotyczyć może tylko i wyłączenie pojazdu wskazanego w wiadomości SMS. Nie dopuszcza się zamiany pojazdu wskazanego w wiadomości SMS na inny pojazd.

Uwaga – ważna informacja !
Pojazdy zarejestrowane na terenie Polski, które zostały zakupione lub sprzedane od 01.01.2024r. podlegają zarejestrowaniu lub zgłoszeniu zbycia w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy lub wystawienia faktury.

Wniosek o rejestrację pojazdu można złożyć również poprzez doręczenie pisma:

osobiście w Wydziale Komunikacji i Działalności Gospodarczej przy ul. Wały gen. Sikorskiego 25 (sekretariat pokój 10)

za pośrednictwem  operatora pocztowego lub

elektronicznie za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemu Pojazd i Kierowca(link do skrzynki: https://www.esp.pwpw.pl).

  • Wnioski o rejestrację pojazdów złożone poza systemem kolejkowym są rozpatrywane według daty wpływu.

    W przypadku niedotrzymania terminu zarejestrowania pojazdu, Urząd będzie zobowiązany do nałożenia kary pieniężnej w wysokości 500 zł, a zgłoszenia zbycia 250 zł.  
    Zgłoszenia zbycia pojazdu można dokonać elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP, przesłać pocztą.
    Do zgłoszenia zbycia należy dołączyć kserokopię umowy lub faktury.

Podstawa prawna

  • art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. , poz.1047 z późn. zm.)
  • § 2 ust 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów wymagań dla tablic oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
    ( Dz. U. 2024r., poz. 1709)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22.12.2003r.  w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 2022r. poz.1848)
  • Ustawa z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2023r., poz. 2500)
  • Ustawa  dnia 14 czerwca 1960r., Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2024r., poz. 572)

Dokumenty od wnioskodawcy:

  • Wniosek o rejestrację według załączonego wzoru

  • Dowód rejestracyjny

  • Dowód własności pojazdu, jeden z następujących dokumentów (oryginał) - umowa sprzedaży, ostatnia faktura  wykupu z leasingu, zmiany, darowizny, umowa o zniesienie współwłasności, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, akt poświadczenia dziedziczenia, w przypadku zakupu na firmę KRS, umowa spółki cywilnej lub CEiDG

  • Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane

  • Tablice rejestracyjne (w tym trzecia dodatkowa na bagażnik, jeżeli była wydana ) obowiązkowo - nawet gdy pojazd jest obecnie zarejestrowany w Urzędzie Miasta Torunia

  • Dowód osobisty - przy stawiennictwie osobistym lub paszport (cudzoziemcy paszport z aktualną wizą lub kartę pobytu)

  • Polisa OC - przy odbiorze stałego dowodu rejestracyjnego

Uwaga - ważna informacja !

  • istnieje możliwość zachowania dotychczasowego numeru rejestracyjnego pod warunkiem, że pojazd jest już zarejestrowany na terytorium RP, tablice utrzymane są w należytym stanie i czytelne, oraz gdy pojazd posiada tablice rejestracyjne tzw. EUROTABLICE

  • W przypadku, kiedy kupiłeś/aś pojazd od osoby, która nie jest wpisana w dowodzie rejestracyjnym musisz przedstawić wszystkie oryginały dokumentów własności (począwszy od osoby, która jest w dowodzie rejestracyjnym, a skończywszy na Tobie )

  • W przypadku pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwa pozostałych

  • W Punkcie "CH COPERNICUS" nie ma możliwości uiszczenia opłaty komunikacyjnej. Prosimy o wcześniejsze zrobienie przelewu na poniżej podane konto Urzędu Miasta Torunia i wydrukowanie  potwierdzenie

  • W przypadku braku meldunku lub meldunek w innej miejscowości niż Toruń, musisz przedstawić dokumenty: umowę najmu lokalu mieszkalnego ze wskazanym adresem, tytuł prawny do lokalu, pierwszą stronę rocznego zeznanie PIT z Urzędem Skarbowym, zawierającą adres zamieszkania w Toruniu.

Wymagane opłaty:

Informacja dotycząca wysokości poszczególnych opłat znajduje się poniżej:

POJAZD NOWY LUB ZAREJESTROWANY W POLSCE:

Opłata za przerejestrowanie w przypadku nowych tablic rejestracyjnych:
Samochód - 160 zł
Przyczepa, Naczepa, Ciągnik rolniczy - 120 zł
Motocykl - 120 zł

  • w przypadku pozostawienia dotychczasowych tablic rejestracyjnych z pozwoleniem czasowym:
    Samochód - 80 zł
    Przyczepa, Naczepa, Ciągnik rolniczy - 80 zł
    Motocykl - 80 zł

  • bez pozwolenia czasowego
    Samochód - 66,50 zł
    Przyczepa, Naczepa, Ciągnik rolniczy  - 66,50 zł
    Motocykl - 66,50 zł

  • w przypadku indywidualnych tablic rejestracyjnych (bez czasowych)
    Samochód - 1080 zł
    Motocykl - 580 zł

  • tymczasowe tablice do badań technicznych
    Samochód - 61 zł
    Przyczepa, Naczepa - 39,75 zł
    Motocykl, Ciągnik, Motorower - 36,75 zł

  • tablice wywozowe
    Samochód - 111 zł
    Przyczepy, Naczepy - 66,75 zł

    Opłaty komunikacyjne wnosimy na konto Urzędu Miasta Torunia o numerze:                         
                               33 1160 2202 0000 0002 7221 2086 
  • w tytule wpisać: opłata komunikacyjna



    Opłatę skarbową za udzielone pełnomocnictwo w kwocie 17 zł wnosimy na konto o numerze:

                             37 1160 2202 0000 0000 8344 0799

  • nie podlega opłacie skarbowej udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu (rodzice, dziadkowie), zstępnemu (dzieci, wnuki)  lub rodzeństwu
  • w pozostałych przypadkach opłata skarbowa jest obowiązkowa


   Termin i tryb realizacji odpowiedzi

Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku pod warunkiem kompletności dokumentów, z zachowaniem procedury rejestracji czasowej z urzędu (czas oczekiwania na wyprodukowanie i dostarczenie dowodu rejestracyjnego z Warszawy ok. 30 dni).

   Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

   Uwagi
Wniosek można złożyć osobiście w siedzibie Wydziału Komunikacji i Działalności Gospodarczej.

W sytuacji, kiedy nie można spełnić obowiązku meldunkowego lub w przypadku zameldowania w innej miejscowości niż Toruń, przy składaniu wniosku o rejestrację pojazdu należy przedłożyć dokumenty, które potwierdzą, że miejscem zamieszkania jest Toruń.

Miejsce zamieszkania może być wykazane zaświadczeniem o zameldowaniu lub, w szczególności: tytułem prawnym do lokalu (np. umowa najmu lokalu mieszkalnego - uwaga: dokument ten wystarczy do zameldowania !, akt własności), potwierdzenie złożenia do urzędu skarbowego w Toruniu zeznania o wysokości osiągniętego dochodu za ostatni rok zawierającego w pozycji "dane identyfikacyjne i aktualny adres zamieszkania" adres zamieszkania w Toruniu, rachunki za: energię elektryczną, gaz, wodę, ogrzewanie, zawierające imię i nazwisko oraz adres zamieszkania wnioskodawcy.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 08.11.2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U.2024, poz. 1709) we wniosku o rejestrację należy wskazać adres zamieszkania ( załącznik nr 1 do rozporządzenia - wzór wniosku).

Zatem określenie miejsca zamieszkania następuje ściślej, ponieważ nie odnosi się tylko do miejscowości, ale także do wskazania nazwy ulicy, numer domu i lokalu.

Niezależnie od powyższego wskazać należy, iż zgodnie z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności obywatel polski i cudzoziemiec przebywający na terytorium RP są zobowiązani wykonać obowiązek meldunkowy określony w ustawie.

Załączniki

Powiadom znajomego