Pomoc tłumacza PJM dla osób niesłyszących
Informacja dla osób niesłyszących
Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miasta Torunia - mogą skorzystać z tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Dz. U Nr 209, poz. 1243) usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn. zm.).
Co zrobić, żeby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
- wystarczy zgłosić wcześniej zamiar skorzystania z tłumacza,
- zgłoszenia należy dokonać co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie,
- w zgłoszeniu należy wskazać oczekiwany sposób załatwienia sprawy, jej tematykę, preferowany termin, swoje dane kontaktowe, itp.
Jak dokonać zgłoszenia?
- wyślij email ze zgłoszeniem potrzeby wsparcia tłumacza PJM na adres: dostepnosc@um.torun.pl
- lub skontaktuj się za pośrednictwem osoby trzeciej - telefonicznie, na numer: 56 611 86 06.